Var tog hjälpen vägen?

 
Man måste orka vara frisk för att vara sjuk sägs det och det är faktiskt sant. Just nu är jag sjukskriven och det för första gången i mitt liv! Jag har kollapsat av stress, ångest, oro, den ena panikattacken avlöser den andra. Mår väldigt dåligt men tyvärr verkar inte läkarna se samma, de blundar. Jag måste kämpa som ett djur för att bli förstådd, kämpa för att orka, kämpa för mina rättigheter som medborgare i detta land! 
 
För att få hjälp måste jag vara så sjuk att jag ska ha självmordstankar, beredd att göra något dumt för att det ska hända något. Hur sjukt är inte det? Jag är inte självmordsbenägen, inte heller någon galning så jag får ingen hjälp?! Jag ska straffas att leva med min bakgrund hur tufft den än må varit och är. Jag måste leva med trauman man gått igenom. Jag har i n t e valt min barndom, uppväxt, valt min förälder, valt att genomgå trauman och dödsfall, valt att lida med ångest, oro, stress och panikattacker! Trött på att må så här år efter år!
När ska jag få må bra, vara lycklig och glad i mig själv?  
Allt jag önskar mig är att få må bra, den ända julklappen jag vill ha :(
 
Vad gör man när man inte får den hjälp man behöver? Så less på vården! 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?