Å så nu vänliga veckan

Ja alltså kom igen det här med "vänliga veckan", "kokosbollens dag", "kanelbullens dag", "smoothiens dag", "alla hjärtans dag" du kan såväl nämna en drös till dagar att fira. Jag vet inte vad jag ska säga annat än att jag tycker detta går till överdrift och endast är ett lockbete till att människor skall spendera pengar på massa påhittade dagar! Nu senast ut "vänliga veckan"...
Våra barn kom hem och berättar att det är vänliga veckan, ja visst jo men är det inte ALLTID vänliga veckan? frågar jag barnen. Man ska väl alltid sträva efter att vara vänlig mot alla som förtjänar det? Kärlek visar man väl alltid sin partner varje dag varför ha en bestämd dag el vecka på året? Men visst att man kan tänka på det lite extra just vissa dagar men det gör man väl ändå för att man vill och inte för att media och affischer säger det, eller? 
 
Nä tycker detta börjar gå lite till överdrift även om jag kan erkänna att jag visar min man extra mycket kärlek eller uppskattning på alla ♥ dag eller bjuder på semlor när fettisdagen infinner sig ;) 
Gör detta till vardag istället. Ha som mål att alltid vara tacksam och visa varandra uppskattning för det man gör och sliter för, var vänlig mot alla och du blir en sån mycket bättre människa! 
Mer kärlek till folket ♥





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?