Träningsfreaket talar "så här ser jag ut"

Morsning korsning mina vänner!
Natten har varit sisådär, jag har inte kunnat sova sen 4:30 imorse. Kanske var det Yogan? Haha. Konstigt nog så känner jag mig oförskämt pigg trots att jag varit uppe sen 5:30. Myskoxe.

Tänkte berätta lite om syftet med min träning och varför jag började! Frågan har nämligen kommit.
Jag har inte tränat länge alls. Tecknade faktiskt mitt gymkort för bara 1 månad sedan, och jag har inte ångrat en dag att jag gjorde det, jag ställer mig själv snarare frågan
"varför har jag inte gjort detta tidigare"?

Det är ju så uppiggande och avstressande att det inte finns något att skylla på. Jag tränar 3-4 ggr i veckan. Jag tränar mest styrketräning och ibland går jag på något konditionspass med styrka för variations skull. Syftet med min träning är att få bättre hållning, kondition och styrka i helhet & för att må bra naturligtvis. Jag vill i n t e gå ner något i vikt då jag väger perfekt som jag ska och redan är smal i mig själv men jag vill gärna öka i muskler.
När jag tränar i gymmet håller jag mig till t r e muskelgrupper åt gången och rättar mig efter dessa i anpassade maskinövningar eller hantlar, stång osv.

Säg att jag tränar rygg, mage och biceps ett träningspassen, då kör jag tre olika maskiner för varje muskelgrupp och repeterar tex 10x3. Börjar alltid med 10 min uppvärmning på löpband, crosstrainer, eller roddmaskin och avslutar alltid passet med strech. Nästa gång jag tränar så tränar jag a l d r i g de muskler som jag senast tränade. Detta för att inte slita ut muskler och för att kroppens alla muskler ska få en chans att bygga lika mycket!

Så här ser jag ut NU vikt 54,4 kg (morgon) och 166 cm lång & har ett BMI på 19,6.



Målet med min träning är att få en snygg och vältränad kropp och att det förhoppningsvis kommer synas med tiden, men det ser jag mer på lång sikt.

Hur går det för Er? Om ni vill fråga något så svarar jag mer än gärna. Fritt fram!



 Jonna

Hejja Hejja !!



Ja vi får se :) Nej viggo blir de inte :) men de va sött =)=) Tack så hemskt mkt :)



URL: http://blogg.mama.nu/jonnahansson/



 REBECCA

va duktig du är!

det är härligt när man bestämmer sig:)

jag har förövrigt också gjort det! hittade nämligen din blogg genom patricia (mammas angel), då du som jag också var länkad hos henne:)

jag är så himla taggad och motiverad på att gå ner i vikt och få en bättre självkänsla!



låt oss stötta varandra,!



lycka till med allt!



URL: http://ohmycarotte.blogg.se/



 Mamma till William och Wilma

Godmorgon..skönt med träning..Hoppas att du får en fin vår dag.kram



URL: http://blondis81.blogg.se/






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?