Fröken plugghäst

Ja nu har mitt nya liv som student börjat! Allt känns så spännande och lärorikt, roligare än jag förväntat mig. Att plugga är som en frisk fläkt för min personliga utveckling. Jag vill bara dyka ner i böckerna när jag kommer hem, men jag har ju en familj också som behöver mig. Det är väl bra att jag har motivation och glöden att vilja ändå så känslan får gärna stanna ;)
Det var min första riktiga skoldag idag och vi blev korvstoppade med information redan från start. Känner mig trött nu så här på kvällen och efter middag dessutom men hoppas att jag pallar med och läsa ur min andra bok inför imorgon. Mitt motto är att ligga steget före hela tiden. Halkar man efter i kursen blir det 75000 resor värre att ta igen och den stressen och paniken tänker jag inte ens utsätta mig för! 
 
Jag har snabbt acklimatiserat mig i klassen (vi är 38 st) och vi har blivit indelade i basgrupper om 6 personer. Grupperna är till för att stötta varandra och att man ska ha sina baskamrater att vända sig till vid frånvaro om man tex behöver anteckningar som man missat. Om man vill plugga ihop och använda diskussioner som studieteknik. Det roliga med allt är att en av tjejerna i gruppen bor typ granne med oss och har jämngamla barn med våra, och hennes sambo är en gammal vän från högstadiet till min man! Hur kul som helst :) 
Jag trivs verkligen med min roll som student. Skönt och lägga jobbet på hyllan för ett tag.
Ja jag vet ju vad jag kommer göra den närmsta tiden framöver...p l u g g a :)
 Nu är de dags & natta barn sen smälta allt från dagen.
 
Kram på er alla där ute 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?