Inte lätt och vara stor när man är liten?

Onsdag morgon och den började lite knackigt. Vår lille son genomgår någon slags separtionsångest och vill inte gå till förskolan och då särskilt de dagar då jag börjar jobbet senare. Han är ledsen och gråter, tycker inte det är roligt å hänga med på deras utflykter som deras sk. "Sommarklubb" satt upp på förskolan. Jag har försökt med alla medel för att motivera honom till att gå, men det blev tvärnit!
Han har lite svårt med förändringar ibland och då är det också svårt att motivera honom till att se det roliga i det hela. Han har bestämt sig för att inte gå till dagis idag och efter ett samtal med pedagogen så känns det ändå rätt att ha honom hemma med tanke på kaoset gårdagen förde med sig...
 Finns det något mer hjärtskärande än att se sitt barn gråta?
Igår när jag lämnade honom blev det rena-rama-cirkusen av gråt och hysteri, sedan var han tydligen ledsen och nedstämd hela förmiddagen :-/
Ingen av oss vill att det ska bli en repeat av gårdagen, det blir bara att bygga på ångesten & pressen ännumer.
 
Mammas lilla ♥
 
Vad har vi för planer för dagen idag då?
För min del blir det ännu ett gympass & Melvin får hänga på mamma och leka i lekrummet de har där en stund. Sedan blir det en liten utflykt ner till Tyresta Nationalpark som ligger runt knuten där vi bor, så att han kan leka lite med sina dagiskompisar i det fina vädret och jag kan se på :-D Sedan väntar jobbet på mig ikväll...
Nä nu sparkar vi igång vår förmiddag med lite frukost och träning. 
 Hoppas solen skiner på er också denna onsdag!
 
Kram från lilla mig ♥


 Alma

Vilka härliga biler!



URL: http://poff.blogg.se



 Alma

Ojdå, menade bilder! :)



URL: http://poff.blogg.se






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?