Tankar om bröstförstoring...

 Utan att bli dömd eller få höra tråkiga åsikter tänkte jag dela med mig av något som länge varit en dröm.
Under några år har jag varit sugen på att någon gång i framtiden göra en bröstförstoring då jag alltid haft en liten okvinnlig byst. Det jag då bestämde mig för var att inte operera mig förrän vi verkligen är helt kara med barnafödande & ja där är vi nu. Vi är nöjda och klara med våra två underverk! 
 
Jag har mer och mer funderat seriöst på detta under de två senaste veckorna. Vill verkligen men det som fortfarande hindrar mig en aning är väl själva ingreppet. Är rädd för att bli nedsövd, rädd för smärta, rädd att inte vakna upp igen ;-) Har aldrig i mitt liv behövt operera mig så detta är något ovant för mig och tanken av att utsätta mig själv för detta är rätt absurd egentligen. 
 
Jag dömmer ingen eller ser inget fel i att kvinnor vill göra brösten, men jag kan inte förstå varför vissa överdriver eller aldrig blir nöjda med sin kropp? Att genomgå op efter op är ju helt galet! 
 
Bröst vill jag ha, vill känna mig kvinnlig utan att behöva proppa bh:n med 1 kg vadd, inlägg, eller köpa tjockt vadderade bh:ar! Trött på att inte känna mig kvinnlig i vissa kläder, att inte bära upp en klänning, att dagligen bli påmind om i spegeln hur oproportionerliga mina bröst är i proportion till min kropp :-/ 
Jag är absolut i n t e utefter stora Dolly Parton tuttar inte heller några Hanna Graaf, jag vill att de ska se äkta ut med en top utan att få enorma blickar mot mig. De ska vara i en storlek som är rimlig och som inte är överdriven, det är inte "jag" inte alls! Allt jag vill är att känna mig kvinnlig. That's It!
 
Funderar på att boka konsultation hos Strandkliniken här i Stockholm för en eventuell kommande op i framtiden. 
Om och när det blir av får jag ta beslut om framöver...


 Jouline

Hej! De var inte igår vi pratades vid. Hoppas allt är bra med dig samt familjen? Jag har haft en liten blogg pause då jag helt tappat inspirationen, men nu är jag tillbaka på bloggen igen och ska försöka uppdatera den lite smått :) jag kan helt och hållet relatera till detta inlägg som du skrivit och förstår precis hur du känner! Jag har också haft funderingar kring att förstora brösten, eller de har jag väl än idag också funderingar på men de slutar ändå alltid med att jag inte skulle vilja göra en operation. Har jag väl satt in ett par så vet jag att jag resten av mitt liv kommer få göra flera bröst operationer då man måste byta ut implantaten var 7:e år typ, och de vill jag inte. Och sedan tänker jag på vilka komplikationerna kan bli.. har kikat runt på nätet och sett hur vissas bröst blivit efter några år osv osv, och sedan säger alla mina vänner att jag ska vara glad att jag har små bröst och inga stora som bara är ivägen enligt dom *skratt* men som sagt.. jag förstår precis hur du känner med att man så gärna vill känna sig mer kvinnlig och kunna bära upp en fin klänning osv. Men jag tror nog allt att jag håller mig till mina små bröst hihi, har desdutom aldrig heller opererat mig någon gång och bara de skrämmer mig när de kommer till att sövas. Kram



URL: http://stylebyjouline.blogg.se






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?