Julinspiration

Jag har smått börja längta till denna högtid, men mina tankar går också till dem som i n t e har någon att dela den med, så sorgligt. Läste en gång att de flesta självmorden sker under julhelgen, & det ogillas starkt :-(
  
Snart kliver vi in och det med stormsteg i november och det betyder ju att det inte är långta kvar till jul :-)
November brukar ju vanligtvis vara en sån där mörk och gråtrist månad tycker jag, men om man ska se något fint i det hela, så älskar jag all julskyltning och pynt i galleriorna, affärer och centrum som just nu pågår sedan någon vecka tillbaka. Det är så vackert med all belysning inte sant?
Doften av hyacinter, granris, kanel och lussekatter gör mig glad & inspirerad, alla värmeljus och blockljus vi massförbrukar här hemma är ju så himla härligt!
 
Det här med pynta...vi brukar inte pynta så där överdrivet inför jul här hemma, lite julstjärnor i fönstren, några pärlhjärtan att smycka fönstren med, julkorgar med blomgrupper i, adventsljusstakar, nån fin julduk o julgardiner i köket, och en julgran m.m. är väl vad vi brukar pryda hemmet med.
Foton: Samtliga bilder lånade från Google.
 
 I år skulle jag vilja överraska barnen med att göra en julklappskalender att öppna ett litet paket varje dag innan jul, en rolig grej bara för mina älsklingar! Då tänkte jag mig just en sån variant som ni kan se i bild 3 här ovan. Lite kul och annorlunda med paket i snören som hänger på galgar!? Kanske lite av en modell 2012 :-D
 
Men nu behöver jag tips på vad vi kan fylla paketen med, i lagom storlek alltså, så kom igen hjälp mig! 


 Marie

Ohh så fin inspo



URL:



 Carolina

Har du settmitt svar på din fråga i min blogg? Svaret finns i inlägget du skicka kommentareni



URL: http://www.carolajnastankar.se



 Therese

Du kan ju fylla med ex, hårspännen, tandkräm, tandborstar, suddgummin, pennor, kortlek.. ja nu tog det slut...haha



URL:






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?