Heldag på Stockholmsmässan & "underbara barn"...

Igår hade jag och barnen en heldag bara "vi" tillsammans, maken var på annat håll denna dag. Vi tog oss till Stockholmsmässan och "underbara barn" och roade oss. Hade mina föraningar om att det skulle vara smockfullt med folk, men det var faktiskt inte så farligt som jag först trott! Min bästa vän och hennes två kids gjorde oss sällskap. Så underbart kul och umgås när man inte ses så ofta. 
Stötte på en del kända ansikten och en gammal vän från gymnasiet kom fram och kramade mig, det var evigheter sen vi sågs :-) 
 Det fanns en h e l del för barnen att roa sig med på mässan, en riktig positiv överraskning. Själv fick jag kika sådär sporadiskt mellan utställarna, medans barnen ville stanna upp och vara med på alla aktiviteter vid varje hörn. Det var ju en dag för b a r n e n så de fick naturligtvis komma i första hand. Mina två älsklingar! 
Melvin åkte skridskor, och bilar. Barnen satt i pysselverkstan och snickrade ihop egna kokböcker, planterade små krukor med smörgåskrasse, målade vykort m.m. De har nog inte missat att göra något denna dag! 
 
För övrigt bestod mässan mest av kläder i alla dess färger och mönster från olika klädmärken och företag. Det fanns ju en hel del annat skoj också. Jag köpte en present åt min vän som just fått barn plaggen är från Kameleont. Gillade deras kläder, så mjuka & sköna till rimliga priser. Det blev söta plagg till en söt liten kille. Annars köpte jag inte så mycket. Efter 15-tiden blev det glesare på folk och barnen ville pyssla vid ena aktivitetshörnan de tidigare varit på. Då passade jag på & smita iväg en kort stund för att kika på utbudet. Barnen är ju så duktiga på att lyssna och hålla regler och stannade kvar på platsen tills jag kom tillbaka. Stolta och glada visade dem upp allt de skapat under den lilla stunden. 
 
Här kommer lite bilder från gårdagens härliga bus & lek...
 
 
Ibland är det bara så skönt och ha en heldag med barnen och bara göra roliga saker tillsammans! Tyvärr tar vardagens sysslor och måsten lite för mycket plats, därför blir det extra mysigt när just sånna här dagar innfinner sig, de uppskattas så mycket av oss alla här hemma.
Barnen är nöjda & mamma likaså. Nu ropar middagen Ute i köket! 
 ♥


 Marie en Småländsk Dalkulla

Så mysigt med en mamma och barndag och roligt att gå på mässa, så mysigt att åka bilar och skridskor, jag är förvisso urkass på skridskr, men kul änå =D

kraamar



URL: http://myflowergirl.blogg.se



 Nikita - mamma till Albin&Meja

åh underbara barn mässan hade ja velat besökt ocskå, får hoppas på nästa höst!!
var några år sen jag var där sist nu...



URL: http://nikital.blogg.se



 Elin

Ser ut att ha varit en mysig dag :)



URL: http://elinvictoria.bloggplatsen.se






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?