Härliga Vårnyheter

God kvällen! Nyss hemkomna från en mysig kväll hemma hos våra goaste vänner M&P ♥ 

Vi sparkade igång lördagen tidigt imorse med barnens aktiviteter (Gymnastik+Bollskola) som alltid varje lördag. Ingen sovmorgon här inte, iaf inte om man vill sova längre än till 8.30 :-)
Vårvädret kändes som bortblåst? Luften kall trots sina plusgrader, solen täckt av tjocka gråa moln och blåsten stark så bilen förflyttades i sidled stundvis på motorvägen. Ska det vara så här rått ute får nog vårjackorna allt vänta ett tag till där nere i källaren...
 
Medan Emilia var på gymnastikträningen och Melvin på bollskolan passade jag på att åka iväg till Tyresö centrum en stund. Lite egentid. Det har äntligen kommit in en del vårnyheter både i inredningsbutikerna och i klädbutikerna.
Fann några favoriter, och jag kunde ju inte hålla mig ifrån att köpa
"någonting" men kunde inte köpa "allting".
Köpte mig två spetslinnen (bild), och ett par svarta finjeans på H&M 299:- Materialet i byxorna kändes nästan som en oljerock i kvalitén och det skiner en aning om dem, känns det igen? De hade söta detaljer som dragkedjor i guld som skulle se ut som fickor fram (se bilden) och chinosfickor på rumpan. Jeansen sitter skönt som tusan och är slimmade hela vägen längs benen. De passar superfint till mina nya stövlar jag köpte nyligen på BIANCO. Jag bara älskade dom!



Dessutom hade dom fått in de söta ballerinaskorna i olika färger och varianter. Härliga Sjalar i spets och mönster i pastell och snygga koftor fanns också. Köpte dock inte skorna eller koftan denna gången.



Nästa stopp blev inne hos Tyr Hem & Kök! Där blev jag ju tokförälskad i allt ♥
Hissgardinerna planerar jag att köpa till köket efter lön. Gillar ljusa gardiner som släpper igenom ljuset från fönstret. Dessa var inte speciellt tunna men en känsla av linne i strukturen. Så vackra verkligen.
Smakar det så kostar det ;-) Ja för de är ju inte gratis precis, prislappen 379:-/st.

Nu ska här piffas till i hemmet inför vår & sommar!

Hoppas ni haft en underbar lördag! Kram.



 Bodypalace

Stoppa utseendemobbning & uppmaningar till ätstörning!



URL: http://bodypalace.blogspot.com



 Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Eller hur, och tankarna bara fortsätter att spinna och hamnar tillslut på vägar som gör en galen! :) Micke är svensk, från Sundsvall, jag kommer från Värmland. Vi åkte hit för att jobba båda två, utan att känna varandra, men träffades genom hans närmaste vän och min dåvarande kollega. Än så länge funkar det helt ok, men det känns tråkigt att så sällan kunna gå ut bara vi, att aldrig kunna ringa någon för dagishämtning eller om vi är dåliga, om livet kör ihop sig osv senare lär bli svårt, så vi får se... :)



När dessutom nära vänner som blir som familj här flyttar hemåt blir det ännu tuffare, många lämnar ju storstäder då de får barn, vilket jag ju förstår, för att vara närmare familj :)



Vilket mysigt kollage!! :D



Kramar



URL: http://madeleines.se



 Jonna

älskar tallrikarna !



URL: http://blogg.mama.nu/jonnahansson/






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?