Skönhetsoperationer

 Kvällen är kommen och jag ligger nu trött & mör i kroppen uppkrupen i soffan framför programmet "skönhetsbubblan".
Blir förskräckt över hur dagens kvinnor ser på sina kroppar, inte för att det är något nytt precis men ändå! Jag är absolut inte e m o t skönhetsoperationer och kan tycka att det är helt okej om man verkligen inte mår bra av att ha taxöron till bröst eller en jättestor näsa som täcker upp halva ansiktet osv. Ja ni förstår säkert vad jag menar. Men vissa går verkligen till överdrift och det finns lixom ingen gräns! Hur sjukt är det inte och göra om den man är till en plastig vaxdocka? Insidan försvinner bakom alla dessa operationer, botox och hur lycklig är man då egentligen, märker dom inte själva vilken sjuk syn de har?
Tragiskt anser jag, sen är det självfallet upp till var och en, men jag kan bli lite arg på hur samället och media påverkar våra barn redan som 9 åringar.

Själv kan jag erkänna att jag skulle kunna tänka mig lite större bröst efter att ha ammat två barn. Men då inga Dolly Parton men en vanlig C-kupa som ska vara proportionerlig till min övriga kropp. Om det sedan kommer att bli verklighet vill jag låta vara osagt.
När jag var yngre var jag retad för min höga näsrygg, och förr ville jag op näsan eftersom jag mådde dåligt av det, men det anser jag vara "inte" jag om jag skulle ta bort den idag. Jag skulle aldrig göra något för någon annans skull!


Tjejer vi duger som vi är! Puss & kram

 ♥



 Therese - mamma till Destinee

Tack så mycket! Ja hon är en liten skönhet vår lilla tjej.

Bra sagt! Alla dessa skönhetsoperationer hit och dit, jag förstår verkligen inte varför.

Att fixa till något man inte är nöjd med är en sak, jag har själv funderat på att fixa till mina bröst i framtiden, sätta tillbaka de på rätt plats typ haha. Men att operera in en F, G eller H-kupa? Det är inte äns snyggt. Men smaken är ju som baken.. :)



URL: http://imcoming.blogg.se/



 Jouline♡

Tack för dina rara ord :) Kul att du gissade men jag kan säga att du var helt fel ute skratt Svaret ligger nu uppe om du vill kika :)



Ja men visst duger vi som vi är, men jag kan väl erkänna att lite större bröst hade man inte tackat nej till^^ Kram fina du och hoppas du får en mysig fredag, själv ska jag jobba kvällen idag. Är riktigt trött idag men det ska nog gå bra :) Kramar!



URL: http://stylebyjouline.blogg.se/






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?