Helgen som gått

Underbara söndag. Det doftar lax i ugnen och middagen börjar så smått bli färdig. Idag har vi tagit det lugnt och varit hemma efter gårdagens motsats till lugn. Våra hjärtevänner Petra & Mattias och pojkarna var över igår. Först besökte vi Haga fjärilshus och nordens största hajakvarium. Jättefint och det kan jag verkligen rekommendera er alla och besöka. Sedan svängde vi ihop en god middag och spelade spel (Alias) under kvällen. Tyvärr sov jag inte så bra pga kaffet jag drack sent igår så det har varit skönt med en "hemmadag" idag.
 
Barnen har lekt med kompisar och pysslat på sina rum och däremellan suttit med deras iPads och spelat spel med pappa. Jag har väl inte varit särskilt still kan jag väl inte påstå fast jag egentligen borde. Det är Annika i vanlig ordning. Har mest sprungit mellan olika projekt här hemma. Ledsnade på julsakerna så jag bestämde mig för att städa undan julen, men granen får hänga med en vecka till. Jag har någon "knäpp" och avskyr smutsiga fönster och när jag ändå är igång så varför inte putsa upp dem innan det slår om till minusgrader? :D
Sovrumsfönstren blev rena och fick stjärnorna utbytta till sina ursprungliga fönsterlampor. Tvättstugan har länge sett ut som k a o s och jag har bara skjutit på det och kaoset har knappast minskat. Men med min energi från ingenstans idag har jag även röjt upp där och tvättat det enorma tvättberget som vuxit sig så många tvättar efter jul och nyår. Har liksom inte hunnit ikapp den, men nu så ;)
Puh andas ut och känner mig riktigt nöjd med dagen även om jag hoppats på att hinna komma ut en sväng.
Aja det blev fint hemma i alla fall 
 När hjärtat kom hem innanför dörren hade han en bukett tulpaner till frun. Han vet precis hur han ska överraska.
Med hårt slit idag så tyckte han nog att jag var värd det!
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?