Om blickar kunde döda...

Åh alla söta underbara som svarat och lämnat kommentarer i förra inlägget! Ni är guld värda. Känns ju bra att ni inte tycker att jag överreagerat.
 
Jag kom iväg till personalmötet som planerat trots att jag gick halvt hukad i böj av smärtan! Fy fabian för detta. Tyvärr blev inte mötet någon rosenröd stund direkt. De blev många taggar utåt. Om blickar kunde döda, ni skulle sett :-O My god! 
Det är mycket som hänt under lång tid på jobbet som omöjligt fås eller kan rabblas upp här. Men inget har fungerat särskilt bra på sistone och arbetsmiljön är krystad, och det känns som om man tassar på tå för frun ibland. Problemet ÄR alltså frun. Detta har pågott länge och givetvis har dessa problem tagits upp till ytan med chefen tidigare. Vi är en liten arbetsplats med endast två assistenter. Väldigt känsligt och arbeta i någons hem! Svårare än vad man kanske tror! Mötet var självklart givande och inte minst för mig själv.
Jag fick äntligen säga vad jag tycker & tänker på r i k t i g t! Bägaren rann över och självklart höll jag mig till en saklig dialog. Tänker INTE hålla tillbaka mer. Jag är stolt över att jag stod upp för vad jag tycker, tänker, känner och faktiskt upplever! Nu har jag/vi äntligen satt ner "foten". Jag är urless och allra helst önskar jag att det bara vore och byta jobb från ena dagen till den andra. Tråkigt nog tror jag att det blir väldigt svårt och ändra på situationen så som den är idag, om det någonsin kommer bli bättre tvivlar jag på utan och låta allt för neggo :-( 
 
Det är nog dags att göra en förändring i mitt liv, leta nytt jobb...
 
Hoppas ni haft en bättre dag än jag för denna var nog den sämsta på länge! 

KRAM ♥


 dianasdrömmar

Skönt att få häva ur sig vad man känner stor kram Diana



URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/



 Anneli

Ja, det är viktigt sätta ner foten. Hade själv tidigare svårt med det för man vill alltid ställa upp, vara artig osv. Men till sist inser man att man m å s t e tänka på sig själv i första hand. Inte låta nån eller nåt köra över en eller få en att inte trivas. Det e bara man själv som kan ändra på saker o ting.



URL: http://vardagssaker.blogg.se/






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?