Blir så irriterad!

Upp som en sol ner som en pannkaka, just så känns det idag. Sent igår kväll kom "tant röd" hon gav mig inte bara syndafloden utan en ren smärta från helvetet ! Känner mig yr, illamående, lätt huvudvärk och har konstant ont trots att jag knaprar Ipren :-( Tack detta är precis vad jag behöver just nu *not*
Vill inte ens se mig i spegeln idag, är blek som ett lakan och känner mig som en urvriden trasa! 
 
Idag är det jobb och personalmöte på schemat, men i o med mitt tillstånd och orkeslöshet sjukskrev jag mig idag. Tyvärr jag palla inte att ta hand om en annan svårt sjuk människa när jag själv är "ur form"! Tyvärr är jag nästan tvungen till att medverka på mötet (mitt eget val) eftersom chefen så sällan åker upp från Örebro och är med på mötena & just detta möte känns extra viktigt. Jag får kravla mig dit.
 
Ringde till fru (min patients hustru) och sa att jag inte kommer idag. Hon var väl lagom road av beskedet och nästan tyckte att det var k o n s t i g t att jag är hemma över en sån sak som mensvärk, illamående, huvudvärk m,m? Hon sa det inte exakt så men undertonen säger ju allt. Och hon trodde minsann inte att jag skulle få betalt för den stunden jag är med på mötet eftersom jag sjukskrivit mig på kvällspasset "bara så du vet", och inga vikarier kunde hoppa in ist. för mig. Ärligt talat SO WHAT? 
Hon har väl aldrig haft mensvärk from HELL så hon har ingen aning! Inte tänker jag känna dåligt samvete, eller överhuvudtaget behöva förklara mig! Klart jag får betalt om jag medverkar på mötet, hon har noll koll och jag blir tokig när hon plockar fram dessa tråkiga sidor av henne. 
 
Nu fick jag ur mig lite, kanske var det det jag behövde :-) 
 
Vad tycker ni, överreagerar jag?


 Marie - Labradorägare & Fototoka

Jag har ofta också haft enooooooorm mensvärk och det göööör så ont fick vara hemma från skolan ibland, min rygg gick typ av kändes det som. Samt hur ont du har kan ingen annan avgöra

Krya på magen
kram



URL: http://myflowergirl.blogg.se



 Nikita

Mensvärk är inte att leka med :( jobbigt att bli bemött sådär när du sjukskrev dig , de är de sista man behöver :(

Jag kmr ju från nynäshamn så ja har en del släkt i Sthlm :-)
Vilken kusin är det då ? Carolina? Therese ?



URL: http://Nikital.blogg.se



 yasmine modell mamma och fru

tack så mkt , födelsedagen vart helt oki.
hoppas du mår bättre snart. inge kul med värk och huvudvärk och tantröd som hälsar på.
kraaam



URL: http://www.yasminegill.blogg.se



 Therese

Hallå! Nej du överdriver absolut inte Annika!! Man kan må skit av mensvärk och vissa kvinnor behöver sjukskriva sig varje månad. Inget att bry sig om, du känner din kropp bäst och det är svårt att vårda och ge till någon annan när man själv inte är på topp. Så vila upp dig nu vännen! Vi skulle ju hörts idag men Tindra har fått halsfluss så vi har varit på närakuten och fixat penicillin idag. Så vi får försöka ses så fort vi är på benen igen:)
krya på dig nu! kram!



URL:



 Miss Tess

Meeen vilken anhörig. Tyvärr finns det ju alla sorter över allt.

Hoppas mötet går bra och krya.

Kram



URL: http://www.misstess.se






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?