Det här med att vara ute i god tid...

Jag har år efter år sagt att jag ska börja köpa julklappar i tid men misslyckas alltid med uppdraget, men hörni i år för första gången har jag äntligen l y c k a t s hålla mig till planen :-)
Jag har börjat julklappshandla, och de första klapparna är nu inköpta & det ena paketet väntar jag med posten i mitten av november! Jag väntar dock med att slå in allt tills dess att jag är klar. Frågan är var sjutton gömmer jag allt så ungarna inte ser? Källaren? :-D
Jag måste få tipsa er om jättefina askar, boxar och presentpapper/snören/påsar m.m. hosLagerhaus där utbudet är stort! Varför bara ha julpapper om paketen med tomtar och skog på, när man kan ha roliga färgglada färger med ränder, prickar, mönster, enfärgat osv? Vi pratar väl om den moderna julen 2012 Haha.
Jag tänker nog ha en blandad kompott, jag gillar när de är olika och lite udda...
 
Foto: Lånad från Google
 
 Julen firas två gånger i år för vår del! Vilken lyx! Den 23/12 är vi hos min lillasyster med familj och har "lilla" julafton den blir lugn och stillsam. På julaftonsdagen åker vi till min storasyster med familj i Gnesta och firar "stora" julafton där vi blir en hel drös! Självklart vore min önskan att vi alla kunde sammanstråla för att fira tillsammans, men vi är en ganska stor familj där vi syskon vill olika och alla bor ganska långt ifrån varandra. Övernattningar med småbarn är inte alltid det bekvämaste och busenkelt som man tror, så vi har gemensamt valt att dela upp det på två...
Det funkar faktiskt det med ;-)
Älskar julen och julstämningen. Jag ser fram emot julbordet & gemenskapen. Jag är väl lite av en traditionsfast nörd! Att fira med familjen är superviktigt för mig!
Hur firar ni julen i år, har ni påbörjat er julhandling än?
 
Nåväl, efter en fullspäckad dag med städ, tvätt och härligt umgänge med syrran och barnen då de varit på besök hela dagen är det dags att krypa upp med maken i soffan och inta mysfredag! En repris av Fråga Olle vi missade igår passar fint ;-)
 
Puss & Kram på er finisar!
 


 Marie en Småländsk Dalkulla

Skönt att vara ute i god tid, vi sa åka handla några julklappar idag faktiskt =D



URL: http://myflowergirl.blogg.se



 PATRICIA - Mamma till W&N

Tack så himla mycket för ditt tips om BareMinerals! Har bestämt mig, kommer verkligen att prova. Det får vara värt kostnaden helt enkelt! Fick tips om någon sida från USA man kunde beställa ifrån för halva priset. Ska gå in och kika på de på direkten! Återigen, rackar :) Kramar <3

Föresten! Va roligt att ni spenderar julen i Gnesta, där är ju jag uppvuxen! Kramar.

Svar: Ja www.beautybay.com du menar? Har aldrig beställt därifrån tidigare men ska nog höra det fr.o.m. Nu! Det är betydligt billigare än i handeln. Kram
Lyckligmamma



URL: http://mammasangel.vimedbarn.se



 Anneli

Skönt o va ute i god tid så slipper man stressa allt för mkt i december. Jag brukar ha handlat ungefär hälften av julklapparna i god tid och sen tar jag resten i december, men då vet jag på ett ungefär ändå vad jag är ute efter. Det e roligt handla klappar :) Snart har vi ju en bebis här hemma så kanske inte hinner med så mkt i december så det är definitivt en anledning för mig att vara ute i god tid detta år ;-)



URL: http://vardagssaker.blogg.se/






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?