Tips på en härlig Weekend

Vi behöver ladda batterierna!
Jag är så sugen på att åka en w e e k e n d med mitt ♥ till Prag, Paris, Barcelona eller någon annan storstad i Europa. Utanför kontinenten kanske inte är någon ide egentligen med tanke på långa resvägar för så kort vistelse som en weekend?

Låt mig berätta om en underbar weekend!
Jag och maken var till Warsawa 2009. Det är en helt unik & underbar stad med härliga restauranger, mysiga cafeer, billig shopping, skyskrapor och det var en känsla av att vara i lilla New York!
Den "gamla staden" i WA är ett "måste" som man inte bör missa när man är där! Stan har de bevarat sedan många herrans år tillbaka typ efter första världskriget & därav namnet. Du kan åka häst och vagn, besöka marknaden på torgen, gå i gränder och se alla vackra kyrkor. Ta en öl i barerna på torgen & njut av pulsen ♥
Hur romantiskt som helst! Tänk vilka bilder!?

Själv har jag faktiskt rötter därifrån, men hade aldrig tidigare varit i Warsawa. Jag hade heller aldrig kunnat drömma om att Polen kunde vara något så vackert!
Det kändes konstigt att för ett par dagar vara turist i mitt eget hemland :-D
Är du sugen på en weekend? Då rekommenderar jag verkligen att du tar en tripp dit om du planerar en kort resa.



Minns att vi betalade strax under 5000 kr med flyg och fyrstjärnigt hotel samt frukostbuffe torsd-sönd, och det är ett väldigt bra pris för två. Hotellet vi bodde på heter Jan III Sobieski riktigt lyxigt!
10 min gångavstånd till centrum och 15 min till flygplatsen. Ett riktigt bra läge!
Hotellet finner du hos www.booking.com
Har ni nått spännande resemål att dela med Er av?


 Linda Olsson

Åh va sugen jag blev på en resa med mannen! :D Och det va ju kanonpris också! :D Tack för tipset! :)



Sv; Jag köpte den v-ringade idag! :D Satt jättebra faktiskt, så jag är nöjd :)

Nu är det bara resten kvar... :/ skor, smycken..ja..allt?! haha!

KRAM



URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?