When life It's an Rollercoaster

Ibland blir livet inte alltid som man tänkt sig, men "tänk om" det vore en liten gnutta dans på rosor och fick vara bekymmerfritt?! Jag önskar det vore det idag, just nu, bekymmerslöst och lugnt & slippa gå med denna klump i magen förjämnan :-(
Jag känner oro och ängslan för framtiden på många olika sätt. Hjärnan snurrar på högvarv & ibland känns det som en känslosam berg-och-dal-bana!
Det resulterar i dålig sömn, stress, ångest, oro, och irritation bl.a.
Det är en del viktiga val jag måste göra som jag många gånger är rätt kluven till. Ska jag, ska vi?



Grubbleriet rör tankar kring min mor och hur det kommer att lösa sig efter detta elände vi befinner oss i? Hur kommer livet bli för min svärmor som konstant åker in och ut på sjukhus? Ska jag byta jobb eller börja plugga och när? Ska vi köpa hus som planerat till nästa år, och hur blir det då ekonomiskt om jag ska börja studera eller måste byta jobb och riskera att gå ner i lön? Självklart skulle vi aldrig göra något oklokt och ta onödiga risker, men ni förstår nog vad jag menar?
Ja det är många tunga tankar som dessutom måste flyta ihop och fungera med vardagen, och bara det kan var nog så knepigt ändå.
Jag ska vara en bra mamma, fru, syster och vän och samtidigt ha tid och ork för barnen, vårda relationer, vara behjälplig, finnas där för våra nära och kära som behöver en. Jag måste orka och hålla skenet uppe i det mån det går för att inte oroa barnen och familjen.

Jag har alltid varit den som satt andra främst och tänkt "äsch mitt får komma sen" och ibland fått lägga det åt sidan. Det är inte det att jag i n t e kan säga ifrån utan det är snarare så att jag har stor empati och ambition att hjälpa andra. Det är självklart på gott och ont men det är sån jag är!
Jag hoppas på en ljusare tid framöver och att alla pusselbitar har sin plats!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?