Musikintresse

Att spela instrument var något som alla i princip gjorde när jag själv gick i småskolan Åk 1-6. Det var framförallt gitarr, klarinett, fiol eller piano som var poppis då. Minns ni? Efter skoltid kunde vi alltså gå på pianolektioner i skolans klassrum med en privatlärare. Jo det minns jag så väl. Jag har dock aldrig spelat instrument själv trots att jag har en musikalisk far som kan. Den genen har visst inte hittat till mina blodbanor :-)

Men gener som vi alla vet kan ju hoppa över i generationer vilket det verkar ha gjort i vår prinsessa. Emilia har funnit ett nytt intresse som hon verkligen brinner för, och då menar
jag v e r k l i g e n brinner!

Hon pratar ofta eller jämt om att hon så gärna skulle vilja lära sig spela gitarr! Hon vill ha en egen gitarr och det önskar hon sig nu när hon fyller år det hävdar hon bestämt. En envis vilja som en vädur har vår tjej. Hon har nu ett flertalet gånger fått pröva & öva på vår goa vän Mattias gitarr när vi träffats, vilket sker ganska ofta. Hon liksom glittrar till i ögonen av lycka när hon drar sina små fingrar genom strängarna.
Hon är nog familjens blivande gitarrist ♥




I förra helgen erbjöd Kulturhuset här i vår kommun på ett "öppet hus" för skolbarn att prova på olika instrument. Perfekt tänkte vi & gissa om någon blev lycklig :-)

Hon provade säkert på 10 olika och några av dom i bild! Blåsinstrumenten kom hon fram till att det inte verkade vara hennes grej. Piano var kul, men återigen kom hon tillbaka till det här med gitarr...

Vi har kollat upp en privat musikskola här i vårt område. Trodde då aldrig att gitarrlektioner skulle kosta så mycket! En termin 2500:- Men om det här är det hon verkligen vill göra så ska hon få det. Vi ska vara glada att våra barn hittar intressen där de kan utveckla sina sinnen och växa med. En mardröm hos oss flesta föräldrar är väl att ens barn ska hamna snett i samhället och driva runt rastlösa & inte ha något att lägga sin energi på?


Uppmuntra till utveckling och kreativitet så kommer barnet att finna rätt!





 Jouline♡

Visst har de otroligt fina saker i den webbshoppen :) Vad roligt att hon fasta för gitarr då! själv fastna jag för piano när jag var liten och spelade det i några år :) Kram



URL: http://stylebyjouline.blogg.se/






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?