Studentmottagning med den Somaliska släkten

Då har vi åter landat hemma igen efter en underbar studentmottagning! Barnen har just somnat & själv sjönk jag djupt ner i soffan. Känner mig nöjd, mätt och belåten & drar mig en lättnads suck då mina fossingar är trötta & ömma. Barnen har haft roligt och det är något helt nytt & spännande för dem att vistas bland den somaliska släkten de aldrig riktigt träffat på det här viset. Farfar känner de ju igen, men inte resten...
Kulturen är en helt annan och något jag gärna vill att de s k a få bekanta sig med. Det är ju på ett sätt en del av dem även om vi inte delar den så.
Kan berätta att våra barn har en härlig 25% blandning i blodet med rötter från Somalia, Finland, Sverige och Polen :-D Min man från Somalia/Finland och jag från Sverige/Polen och vi är båda födda & uppväxta här.
Det är alltid lika kul och se nya människors reaktioner när de får höra våra barns ursprung. Vi får ofta reaktioner om att våra barn är väldigt "ljusa", och ja det stämmer ju ganska bra och det är ju det som gör det lite häftigt att de har a f r i k a n s k t blod i sig ;-)
Här ser ni lite bilder från Instagram ikväll, om ni undrar vad jag heter där så är det Lyckligmamman
Nu säger jag God natt från mig. Imorgon väntar mitt "hedersuppdrag" vid altaret.


 Frida- mamma till Elliot ♥

Åh skoj med student firande! I år hade jag ingen att fira men man minns sin egen student i dessa tider :)



Hoppas ni hade en trevlig helg!

Såg ut som ni hade trevligt på bilderna ovan.



Kul blandning på barnen ja ;) hihi



Kram kram



URL: http://fridajohanssonsblogg.blogg.se/






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?