Den blomstertid nu kommer...

Idag och de närmsta dagarna startar många av våra barns s o m m a r l o v, så härligt! Emilia kommer tyvärr behöva gå på fritids en del några veckor framåt, eftersom jag och maken fortfarande jobbar och ännu har vi ingen semester påbörjad förrän v.31-34.
Men den som väntar på något gott...

Jag jobbar ju obekväma arbetstider vilket innebär att hon inte behöver vara på fritids tisdagar och onsdagar för då kan hon vara ensam hemma den lilla stunden innan pappa kommer hem och jag måste åka till jobbet. I vanliga fall brukar jag många gånger ringa hem henne tidigare efter mellis så hon slipper vara där långa dagar när hon har velat det själv. Ja det är väl en av dom få fördelar med att arbeta så som jag gör?

Idag var det dags för skolavslutning & att ta farväl av Emilias fröken som skall sluta. Det blev en del tårar i klassrummet. Hon har varit fantastisk med eleverna och kämpat bra, Emilia har lärt sig så mycket under denna termin. Så synd att hon nu slutar. Vi hoppas på att den nya läraren Karin är minst lika duktig!
Bjuder på några härliga bilder från dagen :-)

Ett litet avbrott blir det för Emilias del under sommarlovet median vi jobbar och lunkar på i vardagen.
Under perioden 8-15 juli ska vår tjeja för första gången flyga själv till makens släkt i Finland! Känns väldigt nervöst som mamma & släppa ansvaret som överlåts till flygpersonalen på Arlanda, men jag vet att de är vana och duktiga att hantera sånna små resenärer :-D En vecka utan min älskling blir tuff, men så nyttig för hennes självkänsla. Tänk att få känna sig så stor och göra äventyr på egen hand?! Och allt detta var hennes egen önskan från början. Sånna möjligheter hade då inte jag som liten.

Nu ser vi fram emot en ny höst och en t r e a gluttare ;-)