Frågestund i rutan Fråga mig om vad som helst!

Alla vi bloggare undrar väl någon gång om vem personen egentligen är man läser om? Känns det igen? Vissa skriver ytligt om sin vardag andra bjuder på sig själva lite mer och vissa nämner ingenting om sina liv annat om mode & inredning. Själv kan jag tycka att bloggen blir något tråkig och läsa om när den inte innehåller
l i t e personliga ting.
Men vem är då jag, Annika? Är ni nyfikna, läs! Jag bjuder på några frågor om mig sen lämnar jag över bollen till er fina underbara nätvänner! Om ni har frågor ni undrar över om allt & ingenting så är det frittfram, jag svarar på ALLT :-D
f r å g a på inga frågor är dumma och jag svarar på dom i ett annat inlägg innan veckanslut :-)
 
1. Vad jobbar du med? 
Jag jobbar som personlig assistent åt en manlig kund som har en förvärvad hjärnskada. Har arbetat här i 3 1/2 år nu och har blivit ombedd att vara arbetsledare på jobbet. Har jobbat inom yrket sedan år 2000 med olika kunder allt ifrån personer som haft MS, Stroke, Epilepsi, funktionshinder och förlamningar mm.
 
2. Har du utbildning, eller funderar du på att studera?
Jag har ingen specifik utbildning inom sjukvården annat än gymnasiet och jobberfarenheter. Började jobba direkt efter gymnasiet. Gick en arbetsledarutbildning inom jobbet förra året. Min plan är att inom några år (2år) börja studera antingen till förskollärare årskurs 1-3, apotekstekniker, eller något annat socialt arbete. Tycker om att jobba med människor, men känner att enbart arbeta med inriktning "omvårdnad" börjar bli enformigt och tråkigt. Skulle gärna vilja prova på något nytt eller något helt avvikande. Men att arbeta med människor är ett m å s t e.
 
3. Om det gick att vrida tillbaka tiden vad hade du velat ändra på då? 
Ja det finns några saker jag skulle gjort annorlunda. Önskar jag tagit bättre vara på skoltiden i högstadiet/gymnasiet och skaffat mig bättre betyg så jag kunnat studera till läkare! Det har alltid varit ett drömyrke. Önskar jag rest runt i världen lite mer innan vi skaffade barn, men det är ju iofs. inte för sent än, men det är annat att resa själv och med barn. Önskar jag fick mera tid med mina anhöriga som lämnat oss alldeles för tidigt. Att jag aldrig hade problem med stress, ångest och oro.
 
4. Har du några fobier?
Ja, jag är rädd för höjder, att flyga, och cancer.
 
5. Har du några negativa/positiva egenskaper? 
Negativa: Att jag ibland kan tappa humöret vid stressade situationer, att jag ibland påbörjar flera saker samtidigt och inte hinner slutföra dem som jag vill (inga stora projekt dock), och att jag lider av kontrollbehov (i privata sammanhang, ej inom jobb osv. för det kan jag absolut skilja på).
Positiva: omtänksam, ambitiös, ärlig, social, kärleksfull, humoristisk och lyhörd.
 
6. Har du några cravings?
Ja, jag älskar saltlakrits, och olika ostar.
 
7. Vad kan du inte vara utan?
Ja förutom min familj, man, barn & vänner som är en självklarhet, kan jag inte vara utan rakhyveln, körkortet, vigselringar, kameran, mobilen, kärlek, hopp, och tro.
 
8. Hur länge har du och din man levt ihop?
Vi har varit ett par i 11 1/2 år nu och varit gifta i snart 2 år. Tiden går :-D
 
9. Vad är det bästa med din man? 
Att han är så lugn, trygg, mån om sitt yttre och inre, omtänksam, kärleksfull, rolig, smart, kreativ, driftig och osjälvisk. Har han en dröm då följer han den inre känslan och oftast går det bra. Han finns alltid där när man behöver honom. Han ställer gärna upp och hjälper om han kan och är en underbar kärleksfull make, pappa och vän.
 
10. Vad är det bästa med er relation?
Att vi kan prata om precis allt, är lyhörda på varandra, att vi har roligt tillsammans, att vi har samma syn på uppfostran och likasinnade värderingar om livet, att vi drömmer om samma mål i framtiden. Att vi ger varandra ömhet, närhet och kärlek men också kan ge varandra utrymme för "frihet". Vi kompletterar varandra väldigt bra. Det är viktigt att kunna "ge och ta"...
 
 11. Har du någon favorit; årstid, veckodag, månad, och varför?
Jag älskar sommaren för att det är varmt, grönt, vackert och härligt! Min favoritmånad är nog svårt att säga men skulle nog ändå säga juni kring midsommar. Min favoritveckodag är lördag då är dom flesta lediga och det finns tid för trevliga möten, middagar och mys. 
 
12. Favoritfärg? 
Turkost, svart, vitt...
 
13. Äter helst?
Kyckling, men gillar all typ av mat! Om vi äter ute på restaurang är Grekiskt en säker favorit. Har lite svårt för udda kryddor typ Indiska rätter och jag gillar inte för stark mat.
 
14. Favoritblomma?
Tulpan & Orkidér
 
15. Finns det någon känd person du ser upp till? 
Jo det finns flera men Loreen verkar vara en helcool tjej. Gillar hennes lugna "leva i nuet" anda. Hon ger en sån skön och härlig känsla ifrån sig. Sen gillar jag Blossom Tainton och hennes härliga energi och sunda inställning. Hon är en glödjespridare i rutan :-)


 Marie

Ohh vad roligt att läsa, man lär ju känna varandra bättre såhär, kanske jag med skule göra



URL: http://myflowergirl.blogg.se



 Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

SÅ jobbiga! Vaknade upp och började direkt leta efter Micke för att kramas och känna att det bara var en dröm men han var redan iväg tidigt på jobb :( Bu!



URL: http://madeleines.se



 Nikita

Roligt att få läsa lite personlig info om dig :-)



URL: http://Nikital.blogg.se






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?