En mors värsta mardröm

En förälders värsta mardröm är väl oftast att något skall hända deras barn något man inte själv har kontroll över?!
Det är iallafall min. 
Idag fick jag ett samtal från förskolan om att Melvin trillat så illa att han skrapat upp en del i ansikte och skadat tanden eller tänderna, den ena är lös! Jag fick panik (nästan) åh tänkte "nej" mitt lilla hjärta & inte tänderna! Tänderna är en sån där sak man i n t e vill att barnen skadar, då det kan skada dem permanenta tänderna i framtiden :-( 
Vi får se vad tandläkaren säger, fick en akuttid idag 14:50. 
Med andra ord var det bara för mig och säga adjö till jobbet och gå på VAB istället. Jag ville ju få hem min chockade lille kille hem så vi kan vila resten av dagen.
Nu somnade han här i soffan trött & omtumlad efter händelsen. Han kan inte äta och knappt dricka då läppen är svullen och ansiktet ömmar, stackars stackars vår älskling ♥
 
Han är lite fumlig just för tillfället, man märker att kroppen inte riktigt hänger med i rörelserna när han leker, springer och skuttar. Det är säkert väldigt normalt när man är f e m år och är en sån energiknippe!
Igår klämde han fingrarna i dörren och idag detta. Vår lilla olycksdrabbade fågelunge :-(
Uppdatering: Dagen till ända, och liten son nerstoppad i säng. Han somnade ganska fort men inte så konstigt som han varit med om idag. Får se hur natten blir, om den blir lugn eller orolig?
Vi åkte ner till tandläkaren, en världens bästa sådan måste jag säga. Melvin var nervös men medgörlig trots sin blyghet. Han var så otroligt duktig där i stolen. Tandläkaren kunde dock i n t e rädda tanden då den satt väldigt löst och bara skulle irritera och göra ont & ha den kvar. Melvin blev ledsen och lite rädd inför ingreppet. Men med en underbar tandläkare och duktiga föräldrar vid sin sida klarade han detta alldeles utmärkt! Stackars liten och behöva rycka ut tanden redan :-/ De permanentaänderna ser ut att inte ha tagit skada av händelsen och det är vi otroligt lättade över, men vi anmälde dock skadan ändå till försäkringsbolaget som säkerhet inför eventuella framtida men.
Nu är tanden borta och nu återstår det att vänja sig vid gluggen han fått. Mammas fina skatt.
Inatt kommer nog tandfen med stora fina slantar för det är han verkligen värd!


 Nikita

Åh :( håller tummarna att allt är bra med tänderna !!



URL: http://Nikital.blogg.se



 Marie

Nämen hjärtat, ajaj. Ohh hoppas att det går bra hos tandläkaren

Ge honom en kram från mig



URL: http://myflowergirl.blogg.se



 Marie

Ohh snuttisen så duktig han var trots att han tyckte att det var läskigt. Meen ajjajaja vilken fläskläpp lille vännen har. Men skönt att hans riktiga tand inte tagit skada.

Tuffen då



URL: http://myflowergirl.blogg.se



 thinki.se

Men huga då. Lillprinsen. Det kan hända så snabbt. Puss från tant Trollis <3



URL: http://www.thinki.se/wp






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?