Nu är tålamodet slut...

Nu är jag uttråkad och har dåligt tålamod. Ja roligare kan man ju ha än att sitta insnöad i på tok för höga minusgrader enligt mig med en liten älsklings sjukling här hemma. Hans förkylning fortsätter...
När ska den ge med sig?
 
I söndags när jag skulle iväg med bilen på kvällen och köra över lite kläder & tandborsten till dottern som skulle sova borta, startar i n t e bilen! Den var helt jävla död! Jo på grund av det taskiga vädret alltså då menar jag kylan (-14.C) har mitt bilbatteri lagt av?! Tror ni man blir glad eller? Problemen fortsatte även dagen efter men då hade alla dörrar frusit fast! När jag väl fick upp dem kunde jag inte stänga två av dem pga. att låset i dörren lagt av. Åh sånt här mäktar jag bara inte med! Vadå ska det vara så här varje morgon när man är stressad till jobb och skolor?  Då får nog våra grannar se på ett riktigt vilddjur ;-) Äh fy Fabian för vintern och bilar som inte ens klarar av klimatet. Morr. Har fasiken inte tålamod till sånt här.
Min underbara make har varit och handlat grejer på Biltema så nu funkar den igen, frågan är hur länge?
Puss och tack min älskling! 
 
Idag har jag umgåtts lite med syrran i Farsta centrum. Tanken var såklart att handla lite julklappar men tyvärr blev det inte så som jag hade tänkt mig. Kände mig mest virrig och gick runt där som en yr höna och hjärnan uttömd & inte fann jag något annat än lite presentpapper heller :-) Emilia var iaf. nöjd som handlat sina första julklappar för första gången med sina egna pengar hon själv sparat ihop! Så otroligt gulligt tycker jag. Mammas finaste 
 
Nä nu e det dags att värma sig med en kopp te och äppelmunk och varva ner kanske kommer tålamodet tillbaka imorgon igen? Börjar morgondagen med ett tandläkarbesök och några hundralappar fattigare så här lagom innan jul, jiihaa. 
 
Förresten har ni också snöat in? ;-) 
Kram


 Marie

Nejdå här har vi ej snöat in vi gillar vintern här, men har ni inte möjlighet att ha motovärme och då ha kupévärmare med??, det har vi fungerar fina fisken, samt att man kan lägga en filt eller ngt över framrutan så slipper man skrapa den

kramar



URL: http://myflowergirl.blogg.se






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?