Resfeber

Vi räknar ner och längtar, och resfebern börjar göra sig påmind här i huset. Har känt mig rätt cool och inte alls varit så där sjukligt nervös inför den kommande flygningen på söndag. Gillar inte att flyga! Men det ska bli så sjukt skönt med  t v å veckors semester i Turkiet och Alanya och packningen påbörjas lätt redan ikväll och under morgondagen :-D
 Idag har jag varit till Apoteket och handlat alla läkemedel och diverse krämer som skall med i bagaget. Det gäller och vara förberedd om något skulle tillstöta. Jag åker aldrig iväg utan Alvedon/Ipren, vätskeersättning, Dimor mot diarré, plåster, blodstillande vadd om en olycka väl skulle vara framme, Alsollösning osv. Självklart finns allt sånt där att köpa i Turkiet, men jag vill ha sånt som jag själv känner igen, sånt jag vet att vi tål och är vana vid.
Super tramsigt kanske men sån är jag ;-) 
 Förutom halva apoteket hem fann jag en hel del kläder på REA också. En soldräkt, en klänning till Emilia, en Everest höstjacka åt Melvin på Stadium bl.a. Köpte även tunna Basic bommulströjor och t-shirtar att skydda barnen med mot solens starka strålar på H&M och några tighta t-shirtar åt mig själv att skyla rygg och axlar med.
Vädret i Alanya idag är 35.C i skuggan, puh. Svettigt och olidligt varmt lär det bli men vi ska inte klaga.
Nu är det dags att knata ner i tvättstugan och hämta upp den sista tvätten som är på tork. Känns helt otroligt att vi ska packa och äntligen få åka iväg på söndag, dessutom få besöka ett nytt spännande land!
Barnen är förväntansfulla och har pratat om det dagligen de senaste dagarna :-)
 
Någon av er som har erfarenhet av Turkiet som resemål?


 thinki.se

Skönt att ha något att längt till. Aldrig varit där, men har massa vänner som varit där. Som tyckt det varit toppen.



URL: http://www.thinki.se/wp






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?