Kantarellpaj med Västerbottenost

Igår gjorde jag en smarrig kantarellpaj den blev makalöst god. Det började med att jag blev inspirerad av→Mirre då hon nyligen lagt upp ett recept på denna underbara paj gjord av "skogens guld". Tänkte att den här ska jag testa.
Jag ändrade dock lite i innehållet och gjorde den på mitt eget vis, och håll i er i hatten så god den blev! 
Svampen & västerbottenosten gav en sån spännande härlig smak och man vill inte bara äta e n bit av den utan gärna två eller mer :-)
 
Kantarellpaj med Västerbottenost
 
Pajdeg:
125g smör
3 dl vetemjöl eller grahamsmjöl
1 nypa salt
3-4 msk kallt vatten
 
Fyllningen:
500 g färska kantareller (före stekning)
1 gul lök
150 g riven Västerbottenost
3 ägg
2,5 dl grädde
1/2 dl mjölk
Salt & peppar efter smak
 
Gör så här:
Finhacka löken och bryn den lätt i en panna. Rensa kantarellerna och skär dem i mindre bitar, stek kantarellerna med löken tills allt vatten är borta. Ordna pajdegen och förgrädda skalet ca 10 min i mitten av ugnen på 225.C. Lägg ner de stekta kantarellerna & den rivna osten i botten. Vispa ihop ägg, grädde, mjölk och kryddor, häll sedan över blandningen i pajformen. Grädda i mitten av ugnen 225.C i ca 30 min tills blandningen stagnat och fått fin färg. Färdig!
 
 Bón Apetit!


 Marie - Småländsk dalkulla

Ohh men titta vad roligt, samt ja såååå god den är, kul att du testade den och jag brukar också mixtra lite =D



URL: http://myflowergirl.blogg.se



 Mamma till William och Wilma

God kväll söta..Gott med paj..ska baka denna en dag..Trevlig resa och nut för mig med..kram kram



URL: http://blondis81.blogg.se



 thinki.se

Det är från Per från början va'? Såg han gjorde det på TV. Ser himlans gott ut.

Svar: Ingen aning faktiskt varifrån Mirre hittat receptet från början. Mycket möjligt att det är så. Kram
Lyckligmamma



URL: http://www.thinki.se/wp






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?