Att göra viktiga val när man är 9 år...


Äntligen fredag och det betyder Tacokväll för vår lilla familj denna fredag. Vi njuter extra mycket av att vi nu är lediga några dagar framåt, s k ö n t ska det bli! Att mjukstarta denna vecka var lagom.
 
De ringde från Vendelsö ridprecist eftermiddags, jag har nämligen sökt dem idag eftersom vi vill ställa Emilia i kö för ridlektioner. Hon har nämligen beslutat sig för att slutaTyresö gymnastiken & prova annat. Det är lite både-och-känslor i mig just nu. Jag accepterar och respekterar min dotters val och jag köper hennes argument, men det är ändå synd då hon klättrat sig upp till och bli en duktig gymnast efter dessa tre år för och sedan avbryta. Det är denna termin alla tävlingar skulle ta fart ordentligt, och det hade varit kul, men vill hon inte så vill hon inte hon ska ju göra det för sin egen skull och ingen annans...
 Hur mycket ska/kan man egentligen kräva/pusha våra små?
 
Hon vill prova något nytt något helt annat och det är ju bra att barnen vill prova olika saker innan de bestämmer sig för vad de verkligen VILL göra? Hon är tuff, envis och vet vad hon vill, har hon bestämt sig så har hon! Vår bestämda lilla tjej :-D
 
Som liten var jag hästtokig! Jag red på ridskola, red privat och bodde i princip i stallet :-) Jag levde för mitt intresse fram tills dess att andra saker blev mer spännande ja ni vet som killar, kompisar, fester och kanske en del bus haha. Något annat provade jag aldrig direkt, men det kändes liksom rätt redan från start och sån har jag alltid varit. Jag fann mitt och satsade. Kanske blir tidning hennes "grej"? Det vore skoj!
 
Redan ikväll fick hon chansen att rida lite. Vi skulle hem till min vän på kvällsfika, och deras bostadsrättsförening hade anordnat kräftskiva och då även ponnyridning! Gissa om hon blev glad.
Tyvärr var vädret åt skogen och kameran blöt av regnet så det blir bara några få bilder från denna kväll. 


Nu väntar filmkväll med min älskling ♥
 
Och en fredagsKRAM till ER.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?