Från bagarstugan

Lördagen och påsken fortsätter i lugnets anda. Efter dagens jobb är kvällen mer än välkommen, och imorgon är jag skonad ifrån jobb för en dag i alla fall så jag njuter till varje minut. 
Vi mumsar ännu en kväll av den goda After Eight tårtan jag bakade igår. Det blev en liten bit till övers & den är ju så lyxigt god! Bättre än så här kan kvällen inte bli.



After Eight tårta
ca 12-14 bitar

200g smör
4 ägg
5 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
7 msk kakao
3 dl vetemjöl
15 rutor After Eight

Gör så här: Smält smöret och ställ åt sidan en stund. Vispa ägg och socker poröst. Blanda samman alla torra ingredienser. Häll ner i smeten och tillsätt smöret och rör försiktigt ihop. Smörj en rund pajform 28 cm och häll ner smeten. Grädda kakan i mitten av ugnen på 175 .C ca 20 min. Kakan ska vara kladdig innuti. Låt svalna. Smält en klick smör i en kastrull och lägg ner After Eight chokladen och rör om tills det smälter. Bred ut över kakan och ställ i kylen.

Servera med vispad grädde, glass och färska hallon.



 Mamma till William och Wilma

Detta ser också väldigt gott ut...Ha en fin påsk helg..kram



URL: http://blondis81.blogg.se/



 Underbara bakverk

Målet är att bloggen ska bli kokbok.

Jag behöver alla tips jag kan få. vad har du alltid velat baka? Vad brukar du baka? Vilken är din favorit kaka?



URL: http://underbarabakverk.blogg.se/






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?