Härliga Påsk

Åh snart närmar sig denna färgglada helg då vi svenskar praktiskt taget äter m e s t godis av alla helger på hela året, ja hela 6000 kg godis går åt under påskhelgen. Herre gud det är ju vansinnigt på riktigt?! :-)

Läste faktiskt att en Svensk äter 17 kg godis per person/år i genomsnitt, och vi är det land som äter mest godis i hela VÄRLDEN! Shit.
Även om jag tycker att godis är gott ibland så hör jag nog antagligen inte till en av dom som konsumerar dessa äckliga mängder kilon per år. Det är jag helt säker på! Vem tusan vräker i sig mer än ett kilo godis i veckan? 

Äter ni mycket godis till helg, vardags?

Jag älskar påsken, dess färger, pyntet, maten, samvaron och framförallt de härliga tulpanerna som smyckar borden. Men vi firar väl inte den så där starkt eller traditionellt. Barnen får ett litet påskägg och vi pyntar sparsamt och njuter av sällskapet som det är.
Som liten gick vi i kyrkan eftersom min mor är katolik och där välsignar man maten i kyrkan under påsk, men den tiden är förbi. För mig är det en stillsam helg med familj, god mat och samvaro.
I år kommer min mor hem till oss och vi ska äta ett traditionellt påskbord med kyckling, ägg, sill m.m och för en gång skull på det vis min mor en gång lärt mig...



Hur firar ni påsken?

Kram mina vänner ♥



 Mamma till William och Wilma

Fina bilder på blommorna :) kram



URL: http://blondis81.blogg.se/



 Mamma till William och Wilma

Jag hittade din blogg genom Jouline tror jag att det var..ja det är fina namn mina små sötnosar har..Hoppas att du får en fin kväll..kram kram



URL: http://blondis81.blogg.se/



 Catrin

Usch jag är lite anti godis under påskhelgen faktiskt. Man fick så många påskägg när man var mindre att man ledsnade... Men några bitar lär man väl trycka i sig ändå =)



URL: http://cocobycatrin.blogg.se/



 Catrin

Sv: Jag minns inte hur jag hittade hit =) Men oftast när jag läser mina favvo bloggar på bloglovin' så klickar jag mig in på andra bloggar via kommentarerna de har fått. På så vis hittar man små guldkorn ;)



Ang. min träning så har jag precis nyligen kommit igång med min regelbundna träning och jag har kommit på att variation gör att jag tycker det är roligt. Så det inte blir samma samma liksom. Spinning, löpning, badminton, bodypump etc.



URL: http://cocobycatrin.blogg.se/



 Patricia Lindh

Du kan läs mycket om mig under kategorin: bara Patricia!

Där får du läsa mycket om mig.. Eller sanningar om mig!

Jag är en tjej som delar med mig mycket av mig själv i bloggen, och outat mig själv rätt mycket.

Kram!



URL: http://mammasangel.blogg.se/






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?