Ångest & Orokänslor

Önskar jag kunde säga att allt är/var frid & fröjd och livet leker jihaa!
Är så himla less på att vakna upp varje morgon med ångest & orokänsla i kroppen och då framförallt i magen! Ska en människa få försätta flera familjer för detta kaos? Kan säga att den för oss "okända" mannen som misshandlat vår mor nu blivit häktad igår och hoppas på ett slut bakom lås och bom.

Nu är ju rättsväsendet i Sverige väldigt mesigt och några ordentliga straff finns fan inte och förhoppningen om livstidsdom finns inte heller, men varför inte skicka hem honom därifrån han kom? Varför ska han ens få stanna här och kosta staten en massa pengar? Han gör ju ändå ingen nytta med att bidra till kvinnomisshandel! Vi slipper problemet!

Avskyr att känna mig så här gnällig, ledsen och ältande jag vill ju vara positiv och känna framtidstro. Allt är på noll och då menar jag noll...kan inte slappna av, glädjas åt roligheter eller känna mig lycklig som jag egentligen är! Just nu har han tagit sig in i själen och tagit död på en del av mig.
Att jag ens lät honom bryta ner mig? Hur gör jag för att ta mig och min familj ur detta helvete?

Allt jag vill är att vara lycklig, glad, positiv, vara en bra vän, fru, mamma och arbetskamrat och att alla ska må bra!

Jag är inte mig själv just nu & hoppas att alla förstår det och tar lite hänsyn till den ledsna och bekymrade Annika jag är :-(






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?